روزهای چهارم لغایت هفتم نوامبر 2014 مطابق سیزدهم الی شانزدهم آبانماه 93 شهر لاس وگاس میزبان بهترین تیونرهای جهان بود . . .
در این تصویر آقای Pietro Gorlier ریاست موپار را می بینیم که در کنار هیولای جدید داج ایستاده. داج برای فصل 2015 مسابقات NHRA Funny Car درگستر سابقش را ارتقا داده و همانطور که مشاهده می کنیم، این درگستر لباسی شبیه لباس چارجر 2015 را پوشیده. این هیولا که حداکثر سرعتش بصورت تئوری 515 کیلومتربرساعت اعلام شده، می تواند یک چهارم مایل را کمتر از 5 ثانیه طی کند.
نام فراموش شده Yenko سال 2009 مجددا روی زبان ها افتاد. در آن سال یک کمپانی خصوصی با نام GMCI مالکیت آنرا برعهده گرفت تا دوباره نام تجاری Yenko زنده شود. این کمپانی آمریکایی از آن سال به بعد، پای ثابت نمایشگاه سما شده و برای امسال نیز با یک کاماروی تیون شده به لاس وگاس آمده بود. این کامارو که با همکاری SLP تیونر اختصاصی شورولت ارتقایافته، مجهز به انجین 427 اینچ مکعبی (7.0 لیتری) است که نصب سوپرشارژ TVS 2300 بر روی آن موجب شده تا قدرتش به 700 اسب برسد. جالبست بدانید گیربکس 6 سرعته این خودرو را از کوروت C6 ZR1 قرض گرفته اند. قرارست از این خودرو تنها 50 دستگاه تحویل مشتریان شود.
تیونر کالیفرنیایی Vorsteiner هیچوقت به سراغ ارتقای انجین خودروها نمی رود چون فعالیتش تنها در زمینه ساخت کیت بدنه و طراحی رینگ ها محدود می شود. اما ورشتاینر در نمایشگاه امسال با یک ب ام و M4 آمده بود. آنها نام این کیت بدنه را GTRS4 گذاشته اند. این کیت باعث شده تا بدنه خودرو در جلو 10 سانتیمتر و در عقب حدود 18 سانتیمتر عریض تر از M4های معمولی باشد.
CR Supercars نام زیرمجموعه جدید الورود کمپانی آمریکایی Classic Recreations است که در سمای امسال، نخستین محصولش را رونمایی کرد. این ماستنگ Villain نام دارد و بر روی آن انجین 420 اسبی 5.0 لیتری تمام آلومینیومی Ford Racing گذاشته شده. هدف تاسیس CR Supercars فقط تیون مدل های کلاسیک است.
این مفهومی Challenger T/A نام دارد که به یاد یک مدل کلاسیک ساخته شده؛ T/A نام پکیجی بود که در سالهای دهه 70 میلادی برای چلنجر عرضه می شد. رنگ سبز اختصاصی (Sublime Green) و انجین 6.4 لیتری 392HEMI دو ویژگی مهم این خودروست.
موپار، زیرمجموعه سفارشی ساز کرایسلر، در نمایشگاه امسال به سراغ خودرویی که کسی فکرش را هم نمی کرد، رفته بود! موپار برای مینی ون 500L هم ارتفاع تعلیق را کمتر کرده، هم رینگ ها و چرم کابین را تغییر داده و هم از رنگبندی جدید قرمز و مشکی برای بدنه خودرو بهره گرفته.
بادیدن طرح گرافیکی عقرب روی این فیات 500 می توان بدون هیچ تردیدی گفت که این کوچولو همان Scorpion است که بدست ابارث ارتقا یافته. انجین 1.4 لیتری اسکورپیون بیش از 160 اسب قدرت دارد.
Viper ACR با اینکه فعلا یک مدل مفهومی است ولی داج مجبورست آنرا وارد خط تولید کند چراکه هم نسل دوم، هم سوم و هم چهارم وایپر مدل ACR را داشته اند پس نسل پنجم هم باید ACR داشته باشد. در ACR هیچ بهبودی رو انجین صورت نگرفته اما درعوض کیت بدنه تغییر کرده و همچنین وزن خودرو نیز باحذف موارد غیرضروری کابین (مانند عایق صوتی و سیستم پخش) کمتر شده. ویژگی دیگر این ACR ، دیسک های بزرگ 15.4 اینچی کربن/ سرامیکی آنست.
آنهایی که کلیپ های کن بلاک را دنبال می کنند، حتما یادشان هست که این راننده آمریکایی کارش را با سوبارو ایمپرزا شروع کرد. اما در سالهای اخیر، کن بلاک سوبارو را کنار گذاشت و سوار فورد فوکوس شد ولی ظاهرا عمر فوکوس هم به آخر رسیده چراکه هیولای جدید کن بلاک آماده دریفت کشی شده! این ماستنگ که بزودی آنرا در ویدئوهای کن بلاک خواهیم دید، مدل 65 میلادی است و Hoonicorn نام دارد. در پروژه ساخت این خودرو سه کمپانی مختلف دخالت داشته اند؛ یکی RTR ، دیگری تیم مسابقه ای Hoonigan Racing (کن بلاک با همین تیم در مسابقات رالی شرکت می کند) و نهایتا ASD Motorsports . هیجان انگیزترین ویژگی این ماستنگ استفاده از انجین 410 اینچ مکعبی Roush Yates V8 است که با قدرت 845 اسب قبلا روی خودروهای نسکار قرار داشته.