آغاز دوئل: مرسدس AMG GT در برابر پورشه 911

Mercedes-AMG GT vs Porsche 911 GTS

ببر تازه‌نفس مرسدس، و اسطورهٔ ماندگار پورشه روز حساب فرا رسیده است، بی‌شک، دوئل این دو خودروی فوق‌العاده، خواستهٔ هر علاقه‌مند به ماشین بوده که چند ماهی است انتظار آن را کشیده‌اند. مرسدسAMG GT در مقابل پورشه GTS 911: حکم AMG در حال حاضر یک خودروی جدید و اسپرت را برای رقابت با بهترین خودروی…


ادامه مطلب

[ دو شنبه 27 بهمن 1393برچسب:,

] [ 22:2 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

فردیناند پورشه

[ چهار شنبه 22 بهمن 1393برچسب:پورشه,فردیناند پورشه,

] [ 9:38 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» آلفارومئو 4C در برابر پورشه کیمن

[ شنبه 20 دی 1393برچسب:,

] [ 18:15 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» عکاسی با پورشه کیمن

[ شنبه 13 دی 1393برچسب:,

] [ 16:48 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» پورشه 911 توربو با حال و هوای بلغاری

شرکت بلغاری ویلنر به طراحی خاص و متمایز فضای کابین خودروها شهرت دارد. این بار این شرکت دست روی پورشه 911 توربوی کانورتیبل سری 997 گذاشته و آن را به یک خودروی منحصر به فرد تبدیل نموده است.

Porsche 911 (997) Turbo Convertible by Vilner

          با تشکر                                        Porsche 911 (997) Turbo Convertible by Vilner


ادامه مطلب

[ یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:,

] [ 9:55 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» تاپ کار و تیون پورشه ماکان

پورشه ماکان با وجود قیمت ارزان‌تر نسبت به سایر محصولات پورشه، قابلیت‌های بالایی در خود نهفته دارد. جذابیت‌های این مدل باعث می‌شود که تیونرها نیز به سوی آن گرایش پیدا کنند. شاید یک ماکان تیون شده، قیمتی به اندازه یک کاین داشته باشد اما هنوز کسانی هستند که چنین انتخابی را توجیه شده بدانند.

Porsche Macan TopCar

Porsche Macan TopCar


بنابراین کار شرکت روسی تاپ کار برای آماده‌سازی پکیج پورشه ماکان و تشویق خریداران برای پرداخت پول بیشتر سخت بوده است. شما می‌توانید درباره محصول نهایی که ماکان URSA نام‌گذاری شده قضاوت کنید.

Porsche Macan TopCar

Porsche Macan TopCar


چهره این SUV پورشه، اکنون خشن‌تر، کوتاه‌تر و پهن‌تر شده است؛ بنابراین بعد از این باید روی قابلیت‌های آفرود این خودرو را تقریباً خط بکشید. در عوض با افزودن عرض خودرو، تعادل و پایداری آن در سرعت‌های بالا، افزایش چشمگیری یافته است.

Porsche Macan TopCar

Porsche Macan TopCar


کیت بدنه شامل گستره‌ای از قطعات ازجمله سپر جدید جلو با اسپویلر لبه فیبر کربن، دریچه‌های اضافی هواکش‌های موتور، اسکرت های جانبی، سپر و دیفیوزر عقب، گلگیرهای برجسته و پهن و اسپویلر عقب می‌شوند.


فضای کابین نیز با رنگ‌آمیزی جدید و استفاده از فیبر کربن و چرم، جلوه‌ای دو برابر یافته است که البته هنوز تاپ کار برای این بخش قیمتی اعلام نکرده است.

همچنین چرخ‌های آلیاژی بزرگ و اسپرت هم هنوز در لیست فروش این شرکت قرار نگرفته‌اند. در مورد تغییرات موتور نیز فعلاً برنامه‌ای اعلام نشده است و تنها می‌توان به همین کیت اسپرت و آئرودینامیک دل خوش نمود. مجموعه این کیت 16 هزار یورو یا حدود 21 هزار دلار ارزش دارد و البته می‌توان به‌صورت مجزا نیز قطعات را سفارش داد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:53 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» پورشه 918 در آخرین مراحل فروش

طبق اعلام یکی از مقامات کمپانی، تنها تعداد محدودی از هایپرکار هیبریدی پورشه برای فروش باقی مانده . . .

آقای Andre Oosthuizen معاون بازاریابی پورشه در آمریکای شمالی در مصاحبه اخیرش با Automotive News اطلاعات تازه ای از فروش 918 اسپایدر ارائه کرد. همانطور که می دانید قرارست تنها 918 دستگاه از این خودرو ساخته شود و تاکنون نیز بیش از 30 دستگاه از این تعداد تحویل مشتریان شده است.

همچنین میزان سفارشات 918 اسپایدر به حدی رسیده که کارکنان خط تولید آن باید تا پایان بهار یا اوایل تابستان 2015 مشغول به کار باشند. طبق اعلام کمپانی بزرگترین بازار 918 آمریکای شمالی است که در آن قیمت پایه ای این خودرو دقیقا از 847,975 دلار آغاز می شود.

2015 Porsche 918 Spyder

2015 Porsche 918 Spyder

تولید 918 اسپایدر از پاییز 2013 آغاز شد و پیش بینی شده تا ابتدای پاییز سال آینده میلادی یعنی تا جولای 2015 نیز به اتمام برسد. اولین سری تولیدی 918 از ابتدای سال 2014 بدست مشتریان رسید. اندکی بعد یعنی در تابستان 2014 نیز تمام خودروهای تحویلی (که تعدادشان به چندین دستگاه بیشتر نمی رسید) برای رفع مشکلی که در محور عقب خودرو بود، بصورت کاملا محرمانه ای فراخوان شده و به شرکت برگشتند.

2015 Porsche 918 Spyder

2015 Porsche 918 Spyder

هرچند کمپانی در مورد آخرین دستگاه های باقیمانده از 918 هیچ اطلاعاتی منتشر نکرده اما طبق گفته های آقای Oosthuizen بخش بازاریابی پورشه درحال انتخاب و شناسایی آخرین خریداران این خودروست تا از طریق ارسال دعوتنامه یا حتی دعوت حضوری از آنها برای شرکت در مراسم های خصوصی، نظر مثبت آنها را جلب کند. گفتنی است هر مشتری برای ماندن در لیست انتظار 918 باید مبلغ 200,000 دلار را بعنوان بیعانه به کمپانی بپردازد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:52 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» پورشه کاین با هنرمندی CT Exclusive

تیونر آلمانی CT Exclusive پروژه جدید خود را معرفی کرد و به دارندگان پورشه کاین پیشنهاد فریب انگیزی داد: یک پکیج اسپرت برای کاین.

CT Exclusive Porsche Cayenne

CT Exclusive Porsche Cayenne

این بادی کیت آیرودینامیکی علاوه بر بهتر کردن عملکرد خودرو، نمایی کاملا جدید و جذاب به خودرو بخشیده و قطعا اگر با آن در خیابان رانندگی کنید چشم ها را به خود خیره می کنید! این کیت، سپر جلو جدید به همراه دی لایت های یکپارچه و ورودی های هوای بزرگتر را برای کاین به ارمغان آورده است. همچنین رینگ های آلیاژی مات مشکی زیر این خودرو قرار گرفته اند و در کنار رکاب های اسپرت، نمای جانبی این خودرو را دگرگون کرده اند. اما این پایان کار نیست، این تیونر یک سپر جدید برای عقب، دیفیوزر و سیستم اگزوز جدید به همراه چهار خروجی برای کاین در نظر دارد. این بادی کیت 11.300 دلار برای خریداران آب می خورد.

این تیونر همچنین یک سیستم تعلیق برای این SUV آلمانی ترتیب داده که ارتفاع آن را در جلو 40 میلی متر و در عقب 35 میلی متر کاهش می دهد. قیمت این سیستم تعلیق 3.670 دلار می باشد. کمپانی CT Exclusive می گوید: تمام قطعات در آلمان ساخته شده و توسط TUV تایید شده است.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:51 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» کارلکس و تم آبی الکتریکی برای پورشه 911

کارلکس دیزاین با طراحی داخلی ویژه گران‌قیمت برای خودروهای مختلف، مشهور شده است. این بار این شرکت به سراغ پورشه 911 رفته و دستی به سر و روی آن کشیده است.

Porsche 911 by Carlex Design

Porsche 911 by Carlex Design


در نظر اول، چرخهای آلیاژی با پنج پره دوتایی و کیت آئرودینامیکی بدنه جلب توجه می‌کنند. این کیت، دو سال پیش توسط Caractere Exclusive در نمایشگاه SEMA در لاس وگاس به نمایش گذاشته شده بود.

Porsche 911 by Carlex Design

Porsche 911 by Carlex Design


اما همان‌طور که از کارلکس انتظار دارید، عمده تغییرات به داخل کابین معطوف گردیده‌اند. در مورد این خودرو از تمی مشابه با رنگ بدنه خودرو یعنی آبی الکتریکی استفاده شده و بسیاری از قسمت‌های کابین را در بر گرفته است. البته رنگ مشکی به عنوان رنگ غالب همچنان نقش اصلی را دارد. صندلی‌های سطلی شکل مسابقه‌ای با دوخت و بافت خاص با روکش چرم و ساختار فیبرکربنی کاملاً راننده و سرنشینان را در حرکات پرشتاب جانبی دربر می‌گیرند.

Porsche 911 by Carlex Design

Porsche 911 by Carlex Design


کنتراست ایجاد شده در داخل کابین، خوشبختانه به گونه ایست که فضایی اسپرت و مدرن را ایجاد کرده و خبری از چرم قهوه ای و پوست تمساح و چوب در آن نیست.

Porsche 911 by Carlex Design

Porsche 911 by Carlex Design

Porsche 911 by Carlex Design

Porsche 911 by Carlex Design

Porsche 911 by Carlex Design

Porsche 911 by Carlex Design


بدیهی است که هر مدل 911 می‌تواند چنین پکیجی را از سوی کارلکس دریافت نماید. اما هنوز اطلاعاتی از هزینه و قیمت آن منتشر نشده‌اند.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:50 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» پورشه 911 GTS با عضلات اضافی

پورشه از فرمول مناسبی برای کلاس محصولات خود استفاده می‌کند. مدل‌های GTS برای از بین بردن شکاف بین مدل S و مدل GT3 در میدان حاضر می‌شوند. کاررا GTS با 30 اسب بخار نیروی بیشتر نسبت به کاررا S بسیار شبیه و نزدیک به آن است. اما با قیمتی به‌مراتب بالاتر از مدل S و البته تجهیزات بهتر از آن ارائه می‌گردد.

2015 Porsche 911 GTS

2015 Porsche 911 GTS


پورشه 911 GTS در دو مدل کوپه و کروکی و در دو نسخه دیفرانسیل عقب و یا دو دیفرانسیل و در مجموع چهار مدل و با پیشرانه 6 سیلندر مسطح 3.8 لیتری وارد بازار می‌شود. موتور 424 اسبی (430 PS) این خودرو می‌تواند با کمک گیربکس هفت سرعته PDK دوکلاچه آن، شتاب صفر تا صد 4.0 ثانیه در مدل کوپه و 4.2 ثانیه در مدل کابریولت را به همراه آورد. نهایت سرعت این خودرو هم بیش از 300 کیلومتر در ساعت می‌باشد. این در حالی است که بنا به گفته پورشه، تغییری در مصرف سوخت این مدل (8.7 لیتر در صد کیلومتر) نسبت به کاررا S مشاهده نمی‌شود.

2015 Porsche 911 GTS

2015 Porsche 911 GTS


در حالی که چهره بیرونی کاررا GTS با کاررا S تفاوت خاصی ندارد اما کارشناسان و علاقه‌مندان به پورشه تفاوت‌هایی جزئی را تشخیص خواهند داد. علاوه بر گلگیرهای پهن‌تر عقب، سپر جلوی جدید، چراغ‌های جلوی Bi زنون با قاب دودی رنگ، هواکش مشکی رنگ عقب، چرخ‌های 20 اینچی با یک مهره مرکزی، یک نوار هواکش منحصربه‌فرد بین چراغ‌های عقب در مدلهای دیفرانسیل عقب و نشان و علامت GTS و روکش ترکیبی چرم و آلکانترا برای پوشش داخلی از تفاوت‌های این مدل محسوب می‌شوند.

2015 Porsche 911 GTS

2015 Porsche 911 GTS

2015 Porsche 911 GTS

2015 Porsche 911 GTS

2015 Porsche 911 GTS

2015 Porsche 911 GTS


تمامی مدل‌های 911 GTS از پکیج اسپرت کرونو، سیستم تعلیق فعال PASM که ارتفاع خودرو را 10 میلی‌متر کاهش می‌دهد و یک سیستم اگزوز اسپرت با طنین منحصربه‌فرد بهره می‌گیرند.


این دومین نسل از 911 GTS محسوب می‌شود. قیمت پایه مدل کوپه 115 هزار دلار و قیمت نسخه چهار چرخ محرک کابریولت که گران‌ترین مدل می‌باشد 133700 دلار خواهد بود.

 

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:49 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» تجربهٔ رانندگی با پورشه ماکان اس

ماکان، جدیدترین عضو خانواده پورشه، مدلی کوچک‌تر و در سطحی پائین‌تر نسبت به کاین است. پورشه ماکان بر روی پلت‌فرم MLB گروه فولکس‌واگن شکل گرفته که آئودی Q5 هم روی آن ساخته شده است. ماکان برای رودررویی مستقیم مقابل کراس اوورهای لوکسی از قبیل BMW X3، مرسدس بنز GLK و هم‌چنین پسرعمویش آئودی SQ5 در بازار حضور دارد.

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

قیمت:

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که قیمت انواع مختلف پورشه نسبت به کلاسی که در آن قرار دارند کمی گران‌تر است. شروع قیمت پورشه ماکان اس 50,980 دلار است که شامل هزینه تحویل در مقصد هم می‌شود.

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S


ماکان S مورد تست 57,740 دلار قیمت داشت. و تنها امکانات اضافه شده به آن نسبت به مدل استاندارد، INFOTAINMENT PACKAGE بود که شامل این موارد می‌شود: سقف پانورامیک، صندلی‌های گرم شونده، رنگ بدنه سفارشی و سیستم کمک پارک. حتی با سفارش این پکیج هم چراغ‌های LED جلو را به دست نمی‌آورید و هم چنان برای سیستم روشنایی روز از چراغ‌های هالوژنی استفاده شده است. همین امکاناتی هم که این ماشین دارد کفایت می‌کند اما از یک کراس اوور 57,000 دلاری بیشتر از این‌ها انتظار می‌رود.

انجین های توربوشارژ و گیربکس دوکلاچه

پورشه ماکان را می‌توان با دو نوع پیشرانه 6 سیلندر سفارش داد. اولی با حجم 3 لیتر و دیگری با حجم 3.6 لیتر که هردو از توربوشارژر به‌عنوان پرخوران بهره می‌برند اما در نام‌گذاری فقط مدل 3.6 لیتری پسوند توربو را یدک می‌کشد و مدل 3 لیتری با نام ماکان S نام‌گذاری شده است.

2015 Porsche Macan S engine

2015 Porsche Macan S engine


موتور 3 لیتری پورشه ماکان، قادر به تولید 340 اسب بخار قدرت و 339 پوند-فیت (460 نیوتون متر) گشتاور است. با این مشخصات می‌توان در مدت 5.2 ثانیه از 0 به 96 کیلومتر بر ساعت رسید. و اگر پکیج اسپرت CHRONO را سفارش دهید، این زمان به 5 ثانیه تقلیل پیدا می‌کند. این شتاب فوق‌العاده برای یک کراس اوور، علاوه بر پیشرانه تازه نفس یک دلیل دیگر هم دارد: “گیربکس 2 کلاچه PDK ”
برخلاف برادر بزرگ‌تر یعنی پورشه کاین و هم‌چنین بسیاری از رقبا این مدل از گیربکس دوکلاچه برای انتقال قدرت از موتور به دیفرانسیل استفاده می‌کند. شیفترهای تعویض دنده از پشت فرمان هم در این مدل تدارک دیده شده است. این گیربکس تعویض دنده‌های واقعاً سریع و بی‌نقصی انجام می‌دهد به نحوی که اولین کراس اووری بود که مایل بودیم به‌جای حالت اتوماتیک گیربکس از تعویض‌کننده‌های پشت فرمان دنده‌ها را عوض کنیم.

سواری:

رانندگی با ماکان S به کمک سیستم تعلیق نرم، برخلاف ذات پورشه، بیشتر راحت احساس می‌شود تا اسپرت، فریب ترمزهای 6 پیستونه و تایرهای چسبنده را هم نباید خورد. ماکان دقیقاً برای سواری دادن نرم، راحت و آرمش بخش ساخته شده است. با یقین می‌توان گفت ماکان S وقتی به بزرگراه پا می‌گذارد به یکی از راحت‌ترین کراس اوورهای موجود تبدیل می‌شود.

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S


علاوه بر سیستم تعلیق نرم، ماکان قسمت اعظمی از این سواری راحت را مدیون تایرهای دیواره بلند خودش است. به یاری این تایرها، می‌توان با این خودرو سر پیچ‌های با اعتماد به نفس رانندگی کرد.

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

طراحی داخلی:

در داخل کابین، ماکان از همان زبان طراحی برادران بزرگ‌تر خود یعنی پانامرا و کاین سود می‌برد. در روزگاری که بنز و ب‌ام‌و سعی دارند تمام تنظیمات داخلی را به ترتیب به سیستم‌های command و I drive بسپارند، پورشه در مدل ماکان برای هر عملی کلید مخصوص آن را کار گذاشته است. تعداد نزدیک به 30 کلید روی کنسول میانی و در اطراف و کناره‌ها به انجام وظیفه می‌پردازند. تمام مدل‌های پورشه ماکان به طور استاندارد از یک مانیتور مرکزی 7 اینچی لمسی به همراه سیستم ناوبری بهره می‌برند. سیستم صوتی استاندارد این خودرو هم ساخت Bose و بسیار قوی است و در همکاری با 14 عدد اسپیکر، 545 وات صدای خروجی را داخل کابین پخش می‌کند. اگر این سیستم صوتی استاندارد راضی‌تان نکرد می‌توان سیستم صوتی قوی‌تر Burmester را به قیمت 2,428 دلار سفارش داد. اگر مایل به داشتن دی‌وی‌دی چنجر 6 تایی هم بودید باید 299 دلار دیگر بپردازید. تلویزیون دیجیتال هم به‌صورت سفارشی 744 دلار قیمت دارد.

2015 Porsche Macan S Interior

2015 Porsche Macan S Interior


از نظر فضای داخلی هم این ماشین جای پای زیادی ندارد ولی طوری نیست که در آن احساس راحتی نکنید. صندلی‌های عقب هم اگر برای بزرگ‌سالان چندان جادار نباشد در عوض برای کودکان جایی بسیار دنج و راحت است. مسافرت کردن با این ماشین با وجود سواری راحت و سقف پانوراما بسیار خوشایند است.

2015 Porsche Macan S Interior

2015 Porsche Macan S Interior

2015 Porsche Macan S Interior

2015 Porsche Macan S Interior

2015 Porsche Macan S Interior

2015 Porsche Macan S Interior

مصرف سوخت:

در حالت رانندگی عادی و با تمرکز بیشتر روی رانندگی اقتصادی به‌جای رانندگی عجولانه، این پورشه 1,800 کیلوگرمی در شهر به ازای یک گالن سوخت 17 مایل. (13.9 لیتر در صد کیلومتر) در بزرگراه به ازای یک گالن سوخت 23 مایل (10.3 لیتر در صد کیلومتر) می‌پیماید.

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

 

2015 Porsche Macan S

2015 Porsche Macan S

مشخصات و حجم موتور سه لیتر، 6 سیلندر وی شکل به همراه توربوشارژر
قدرت موتور (اسب بخار) 340
گشتاور (نیوتون متر) 460
قیمت استاندارد (دلار) 50.980
قیمت در تست (دلار) 57.740
شتاب صفر تا 60 مایل (ثانیه) 5.2

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:48 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» پورشه پانامرای اشرافی

اگر تاکنون برای خودروهای بنتلی در رده سدان اسپرت فوق لوکس، رقیبی قائل نمی‌شدید، باید نگاهی به سری جدید و ویژه انحصاری پانامرا اولترالوکس نیز بیاندازید.

Ultra Luxurious Porsche Panamera Exclusive Series

Ultra Luxurious Porsche Panamera Exclusive Series


این پانامرای کشیده و خاص با 570 اسب بخار نیرو از مدل توربو S می‌باشد و حدود 280 هزار دلار قیمت دارد. فاصله کشیده بین محورها باعث می‌شود تا نسبت به مدل‌های عادی از فضای بسیار بیشتری برای پاهای سرنشینان عقب برخوردار باشد. چهار صندلی انفرادی نیز، نهایت آسایش را برای مسافران آن فراهم می‌نماید.

Ultra Luxurious Porsche Panamera Exclusive Series

Ultra Luxurious Porsche Panamera Exclusive Series


چرخ‌های 20 اینچی آلیاژی به رنگ مشکی و با طرح پنج پره کلاسیک با کالیپرهای زرد رنگ ترمز و حاشیه رینگ سفید فلزی، کنتراستی زیبا با بدنه به رنگ مشکی جت متالیک و قهوه ای بلوطی در ناحیه میانه درها ایجاد کرده است. این سبک رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد که با دست انجام می‌شود، جذابیت خودرو را دوچندان و جلوه ای اشرافی‌تر به آن بخشیده است.

Ultra Luxurious Porsche Panamera Exclusive Series

Ultra Luxurious Porsche Panamera Exclusive Series


در داخل کابین با معماری و طراحی آشنای پانامرا اما به شکلی اشرافی و مجلل تر روبرو می‌شوید. چرم ایتالیایی به رنگ قهوه ای بلوطی و بسیار نرم، بسیاری از قسمت‌ها را دربر گرفته است. چوب گردوی کلاسیک نیز در اینجا یافت می‌شود. صندلی‌ها دارای گرم‌کن و سردکن داخلی می‌باشند و بنابراین چرم‌ها نیز از نوع سوراخ‌دار انتخاب شده‌اند. سرنشینان عقب از صفحات اختصاصی نمایش 10.1 اینچی لمسی برای سیستم سرگرمی بهره می‌برند. این سیستم همچنین دارای دوربین، هدفون بیسیم و سیستم صوتی فراگیر برمستر و اینترنت همراه است.

Ultra Luxurious Porsche Panamera Exclusive Series Interior

Ultra Luxurious Porsche Panamera Exclusive Series Interior

Ultra Luxurious Porsche Panamera Exclusive Series Interior

Ultra Luxurious Porsche Panamera Exclusive Series Interior


همراه با این خودرو گزینه ای اختیاری شامل چمدان‌های چرمی Poltrona Frau ایتالیایی نیز وجود دارند. تنها صد دستگاه از این سری ویژه قرار است ساخته شود که شماره هر خودرو نیز در پشت ورودی هوای جلو درج می‌شود. و قیمت هر دستگاه نیز 100 هزار دلار گران‌تر از یک پانامرای توربو S می‌باشد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:46 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» اصول و DNA طراحی خودروهای پورشه

طراحی خودروهای پورشه، چیزی بیشتر از یک نگاه نمادین می‌باشد. این خودروهای افسانه ای، در زیر ظاهر ساده و کلاسیک خود، الگوهایی را بکار گرفته‌اند که تبدیل به ژنتیک و DNA همه مدل‌های پورشه شده و علاوه بر ایجاد ترکیبی هماهنگ از فرزندان یک خانواده، شالوده دینامیکی و آئرودینامیکی و زیبایی‌شناسی منحصربه‌فردی را خلق می‌کنند.

Porsche Design DNA

Porsche Design DNA


شاید با دیدن هر خودروی جدیدی یا قدیم پورشه فکر کنید که این هم کپی و تکراری دیگر از محصولات پورشه است. برای یک فرد ناآشنا به خودرو، این موضوع می‌تواند خسته‌کننده باشد. اما در عین اشتراکات طراحی، حفظ اصول و ویژگی‌های بارز و برجسته و افزودن کمی چاشنی سرگرم‌کننده در طراحی هر خودرو، استعداد بالای پورشه را نشان می‌دهد. به همین دلیل است که پورشه همچنان یک مجسمه هنری زیبا به نظر می‌رسد و همچنان جوایز طراحی را به خود اختصاص می‌دهد.

Porsche Design DNA

Porsche Design DNA

Porsche Design DNA

Porsche Design DNA


در ویدئوی بسیار جذابی که پورشه بدین منظور منتشر کرده، DNA طراحی همه خودروهای پورشه شرح داده می‌شود. از پورشه کیمن گرفته تا 918 و حتی خودروهای شاسی‌بلند کاین و ماکان این الگوها را رعایت می‌کنند. چراغ‌های جلوی گرد، قسمت جلوی نسبتاً کشیده، سقف شیب‌دار، و قسمت عقب کوتاه اولین چیزهایی است که به نظر می‌رسد. اما با دقت بیشتر گلگیرهای برجسته جلو و سطح شیب دار کاپوت، انحنای قسمت جلوی خودرو، فرم قطره مانند سقف چه از نمای پهلو و چه از نمای بالا، اتصال ستون عقب به گلگیر و پهنای واضح گلگیرهای عقب در همه مدل‌ها رعایت شده است و البته همگی از مدل جاودانه 911 برگرفته شده‌اند.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:46 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» شاخ‌به‌شاخ بی‌ام‌دبلیو X4 و پورشه ماکان 2014

دوست دارد فضای خالی بین محصولاتش را پر کند، به عنوان مثال بین سری 3 و سری 5، سری 4 را تولید کرد. همچنین برای حفرهٔ SUV خود یعنی بین X3 و X5، مدل X4 را قرار داده است.

BMW X4 vs. Porsche Macan

BMW X4 vs. Porsche Macan


X4 با سقف کوپهٔ خود کاملاً واضح است که استایل بدنهٔ خود را از برادر بزرگ‌تر خود X6 و همچنین سیستم تعلیق خود را از X3 به ارث برده است. دارای چهار چرخ محرک دائمی است و تجربهٔ رانندگی با آن همانند X3 می‌باشد.

BMW X4 vs. Porsche Macan

BMW X4 vs. Porsche Macan


برای این تست، ما از X4 مدل M اسپرت، با پیشرانهٔ دیزل 3.0 لیتری استفاده کرده‌ایم. رقیب آن پورشه ماکان است که چه از نظر اعتبارسنجی و چه از نظر عملکرد، یکی از بهترین SUV های موجود در بازار کسب‌وکار است. ماکان، همچنین در اولین آزمون بهترین SUV های کامپکت سال 2014، مارا شگفت‌زده کرد و بهترین جوایز را به دست آورد.

BMW X4 vs. Porsche Macan

BMW X4 vs. Porsche Macan


حال می‌خواهیم بفهمیم که آیا X4 می‌تواند در برابر چنین SUV باارزشی خود را نشان دهد؟

BMW X4 vs. Porsche Macan

BMW X4 vs. Porsche Macan

طراحی

پورشه، طبق اصالت خود بدنه را منحنی‌تر و گردتر از BMW طراحی کرده است. در نمای جلو، هر دو خودرو اسپرت و جسور به نظر می‌آیند و از دریچه‌های بزرگ ورودی هوا بهره برده‌اند، البته در این مورد X4 نسبت به ماکان کمی خشن‌تر و جسورانه‌تر به شما نگاه می‌کند. در نمای عقب خودروها می‌توان به این موضوع پی برد که هر دو به دنبال یک شکل مشابه بوده‌اند، اگرچه نمای پورشه گردتر از BMW است و به نظر می‌رسد X4 کمی بلندتر و لاغرتر از ماکان است، با وجود این طراحی، ظرافت X4 را نسبت به بدنهٔ ماکان بیشتر کرده است. در نمای بغل، ماکان به یک خط افقی در زیر درب‌ها اکتفا کرده است. X4 هم دقیقاً همانند X6 از خطوط برجسته و البته مشابهی استفاده کرده است که آن را بزرگ‌تر از ماکان جلوه می‌دهد، اما هردو خودرو از نظر ابعاد تقریباً یکسان هستند با همان ارتفاع سقف، با همان فاصلهٔ محوری و با همان طول و اندازه. در مجموع طراحی هردو خودرو بروز و مدرن است.

BMW X4 vs. Porsche Macan

BMW X4 vs. Porsche Macan

ظرفیت صندوق عقب

هردو خودرو دارای ظرفیت‌های یکسان صندوق عقب هستند که 500 لیتر می‌باشد. کف صندوق ماکان دارای یک طبقهٔ چهارگوش و پهن‌تر است ولی لبهٔ صندوق عقب نسبت به X4 کمی بالاتر از سطح زمین قرار دارد. هردو خودرو از ویژگی تقسیم 40:20:40 پشتی صندلی‌ها بهره می‌برند ولی زمانی که صندلی‌های تاشو عقب در حالت خوابیده قرار دارند، ماکان با برتری 100 لیتر نسبت به X4، حجم فضای عقب را به 1500 لیتر می‌رساند.

Porsche Macan

Porsche Macan

BMW X4 3.0d

BMW X4 3.0d

هزینه‌ها

هیچ‌کدام از این دو خودرو برای استفادهٔ روزمره ارزان نیستند، اما BMW وعدهٔ اقتصادی بهتر، چه از لحاظ سوخت و چه از لحاظ تعمیر و نگهداری داده است و ادعای مقرون‌به‌صرفه بودن را نسبت به ماکان کرده است. در عوض ماکان هزینه مالیات بر خودرو پایین‌تری دارد اما هزینه‌های مالیات جاده یکسان هستند که معادل 180 پوند در سال است. همچنین، خودروهای پورشه پس از سه سال، ارزش بیشتر و فروش بهتری دارند که خود یک مزیت حساب می‌شود.

حکم

جایگاه نخست: پورشه ماکان

بی‌شک پورشه ماکان بهترین SUV جمع‌وجور و لوکس در فروش امروز است. این ترکیبی است از عملکرد خیره‌کننده، هندلینگ فوق‌العاده بالا، کیفیت برتر و قابلیت استفاده روزمره را در یک بسته به نام S در اختیارتان قرار می‌دهد.

در وهلهٔ اول می‌توانید ماکان را با آپشن‌های زیاد و البته با قیمت مناسب خریداری کنید. پیشرانهٔ دیزل S با عملکرد فوق‌العاده، تمام نیاز شما را از یک SUV اسپرت برآورده می‌کند، و البته از نظر اقتصادی نیز منطقی و مقرون‌به‌صرفه است، این در حالی است که ارزش باقیمانده آن بعد از چند سال افت زیادی نمی‌کند.

Porsche Macan

Porsche Macan

Porsche Macan

Porsche Macan

Porsche Macan

Porsche Macan

Porsche Macan

Porsche Macan

جایگاه دوم: BMW X4

در X4 هیچ چیز ذاتاً اشتباه نیست. سریع است، راحت است، زیبا ساخته شده و برای یک SUV 4WD اقتصادی و خوب است. با این ویژگی‌ها در واقع می‌توان گفت، این یک X3 خیلی خوب و جوان پسندانه تر است!!

کاملاً شباهت با برادرش X3 دارد و همین موضوع باعث شده که این خودرو در چشم ما کمتر عملی به نظر می‌رسد، و قیمت آن هم نسبت به ماکان بالاتر است. این در حالی است که قیمت برترین SUV کامپکت جهان 3,000 پوند ارزان‌تر از این خودرو است، و از پس آن بعد از سه سال X4 خود را 5,000 پوند ارزان‌تر از ماکان بفروشید؛ (قیمت بالاتر هنگام خرید و قیمت پایین‌تر هنگام فروش). منطقی است که ظاهر زیبا و شیک X4 به اندازه کافی توجیه خوبی برای پرداخت هزینه‌های اضافی نیست.

BMW X4 3.0d

BMW X4 3.0d

BMW X4 3.0d

BMW X4 3.0d

BMW X4 3.0d

BMW X4 3.0d

BMW X4 3.0d

BMW X4 3.0d

BMW X4 3.0d

BMW X4 3.0d

مشخصات BMW x4 M Sport Porsche macan s diesel
قیمت پایه/ قیمت مدل تست £46,408/£52,183 £43,535/£55,170
ارزش باقیمانده پس از (3 سال/3.000) £21,626/46.6% £26,208/60.2%
طول / فاصله ی دو محور 4,671/2,810mm 4,681/2,807mm
ارتفاع/ عرض 1,624/1,881mm 1,624/1,923mm
موتور / حجم 6 سیلندر خطی 2993cc 6 سیلندر خورجینی 2967cc
بیشینهٔ قدرت 255/4,000 bhp/rpm 255/4,000 bhp/rpm
بیشینهٔ گشتاور 560/1,500 Nm/rpm 580/1,750 Nm/rpm
گیربکس 8 سرعته اتوماتیک 4WD/ 7 سرعته اتوماتیک 4WD/
حجم باک 67 لیتر 60 لیتر
حجم صندوق عقب/ با صندلی خوابیده 500/1,400 لیتر 500/1,500 لیتر
وزن خودرو/ حمل بار 1,895/590kg 1,880/695kg
قطر دور زدن خودرو 11.9 11.8
گارانتی عمومی (مایل) / بازیابی 3 سال/ 3 سال 2 سال/ 2 سال
رتبهٔ تولیدکننده/ فروشنده 10/24 6/6
یورو NCAP - -
0 تا 60 مایل/ 30 تا 70 مایل 5.5/5.4 ثانیه 5.8/5.7 ثانیه
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 233 (محدود) 230 (محدود)
خط ترمز از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت/ 60/ 30 مایل 47.0/33.7/9.3 متر 44.9/33.2/8.3 متر
مصرف سوخت شهری/ اتوبان/ میانگین 5.40/4.66/4.91 لیتر 5.57/4.74/5.08 لیتر
co2 تست/ ادعای کمپانی/ مالیات 247/156g/km/27% 267/159g/km/27%
ایربگ/Isofix/سنسور پارک/ دوربین 6 عدد/ دارد/ دارد/ 330 پوند 6 عدد/ دارد/ دارد/ 332 پوند
گیربکس اتوماتیک/ /ESC کروز کنترل £650/yes/yes Yes/yes/£271
تهویه اتوماتیک/ چرم/ گرم‌کن صندلی Yes/yes/yes /£2,072/£259
رنگ متالیک/ چراغ زنون / ورود بدون کلید Yes/yes/£495 £607/£1,060/£477
ناوبری/ /usb/dab radio بلوتوث Yes/yes/yes/yes £2,007/yes/yes/£348

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:43 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

پورشه ماکان
 
گویا عرضه بی ام و X4 کمی برای معین موتور (نماینده رسمی پورشه در ایران) گران تمام شده و این شرکت به سرعت ماکان (Macan) را برای مقابله با این هموطن خوشنام راهی بازار کرده است. پورشه ماکان در حقیقت نمونه کوچک شده کاین است و متاسفانه با توجه به محدودیت های واردات برای خودروهای بالای 2500 سی سی، تنها مدل 2 لیتری آن توانسته مجوز واردات را بگیرد.
پورشه ماکانی که قرار است بعد از مدت ها به عنوان تنها نماینده پورشه به بازار تشنه ایران عرضه شود، مجهز به پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندراست که دقیقا 1984 سی سی حجم دارد و به کمک توربوشارژ خود می تواند حداکثر 233 اسب بخار در 6800 دور در دقیقه و 350 نیوتن متر در بین 1500 تا 4500 دور در دقیقه را به گیربکس معروف 7 سرعته خودکار دوکلاچه PDK منتقل کند. با این نیرو، ماکان 1770 کیلوگرمی می تواند در تنها 6.9 ثانیه به مرز صد کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت خود را تا 224 کیلومتر در ساعت ادامه دهد. مصرف سوخت ماکان در شهر 8.7 لیتر، در خارج از شهر 6.8 لیتر و به صورت ترکیبی 7.5 لیتر می باشد.
وقتی در مورد یک پورشه صحبت می کنیم، همیشه حرف از مجموعه سیستم های بروز و مدرن که مخصوص پورشه است به میان می آید که ماکان نیز به عنوان فرزند جدید پورشه از این قاعده مستثنا نیست و در آن می توان سیستم هایی نظیر ترمزهای PCCB، سیستم کنترل پایداری PSM، سیستم پیشرفته چراغ های PDLS+، سیستم کنترل گشتاور PTV Plus، سیستم مدیریت تعلیق PASM و ... را دید. به عنوان مثال سیستم چراغ های PDLS+ در هنگام نزدیک شدن ماکان به دیگر خودروها، به کمک چراغ های اضافه ای که روی آن نصب شده، زاویه بیشتری را روشن می کند تا راننده متوجه شود که دقیقا چه اتفاقی در جاده می افتد و تسلط بیشتری بر روی جاده داشته باشد و با دور شدن دیگر خودروها از اطراف ماکان، این چراغ ها خاموش و به حالت عادی باز می گردند.
در مورد قیمت ماکان باید گفت که با توجه به لیست بلند بالایی که می توان روی این خودرو نصب کرد، کمی حدس زدن در مورد قیمت احتمالی آن در هنگام عرضه به بازار سخت است اما می توان پیش بینی کرد که قیمت آن باید در حدود 450 تا 550 میلیون تومان باشد. البته اگر به بازار آزار بروید بعضی نمایشگاه های خودرو اقدام به پیش فروش این خودرو با موعد تحویل 4 ماهه کرده که قیت آن را به صورت قطعی 500 میلیون تومان اعلام کرده اند. با این قیمت باید گفت که اگرچه در نگاه اول احتمالا بسیاری می گویند "نیم میلیارد تومان برای یک خودروی 2 لیتری؟"! اما باید گفت که ماکان یک "پورشه" است و معمولا محصولات این شرکت از نظر کیفیت و تکنولوژی سنگ محک محسوب می شوند. همچنین از نظر سطح تجهیزات و تکنولوژی در بالاترین سطح در بازارهای جهانی قرار دارد و موتور 2 لیتری آن نیز به کمک توربوشارژ می تواند قدرتی بیش از حد انتظار برای یک شاسی بلند را تولید کند. در انتها باید گفت که ماکان محصول یکی از بهترین خودروسازان جهان است و می توان حتی با چشمانی بسته نیز به آن اعتماد کرد.

عکس

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 12:19 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]