[ سه شنبه 26 اسفند 1393برچسب:لکسوس LF-SA,سوپر اسپرت,کانسپت,کامپکت,لکسوس,
] [ 7:25 ] [ علی و حسین مقدم ][
قدمگذاشتن یک کمپانی خودروسازی به عرصهای جدید، همیشه توجه زیادی را به خود جلب میکند. بهعنوان نمونه میتوان به لکسس اشاره کرد که NX شاسیبلند کامپکت را به بازار روانه کرده است. NX که قطعات مشترک زیادی با تویوتا RAV4 دارد، هم به صورت یک نسخه سبک و کممصرف NX300h و هم بهصورت NX200t که…
ادامه مطلب
معمولاً وقتی کمپانیهای خودروسازیِ حاضر در تمام کلاسهای خودرویی بخواهند یک مدل کوپه را توسعه دهند، ابتدا با یک سدان از خط تولید کنونی شروع میکنند؛ یک فرم ۲ در برای آن طراحی میکنند و مجموعه خودرو را در یک بدنه لاغرتر جای میدهند. همچنین فاصله محوری کوچکتر بهعنوان یک گزینه مطرح میشود. امّا لکسس این روند را به هم زده و مستقیماً به سراغ RC رفته است. لکسس برای ایجاد ساختار کوپه جدید، ترکیبی از جلوبندی GS سدان، بخش میانی IS C کانورتیبل قدیمی و طراحی عقب IS سدان به کار برده است و به این منظور از تکنیکی جذاب و پیشرفته با نام «پیچ جوش لیزری» استفاده کرده که شرایط را برای صلبیت بیشتر فراهم میکند....
ادامه مطلب
آیا میتوانید بین مرسدس بنز S300 هیبرید و گل سرسبد لکسس LS یکی را برنده اعلام کنید؟
خودروی سبز، یا همان خودروی هیبرید و کممصرف با آلودگی کم، عبارتی است که تقریباً تمامی خودروها و خودروسازهای جهان را درگیر خود کرده و آنها را وادار به تولید بهترین محصول سبز خود کرده است. جدیدترین نسل خودروهای سواری بزرگ و لوکس نیز وارد وادی سبز رنگها شدهاند.
.........
ادامه مطلب
لکسس اطلاعات بیشتری از پیشرانه کوپه اسپرت RC F خود منتشر نموده است. بهینهسازی پیشرانه و تواناییهای دینامیکی خودرو باعث می شوند تا به آینده این کوپه اسپرت به عنوان پرقدرتترین لکسس حال حاضر، خوشبین باشیم.
پیشرانه هشت سیلندر V شکل این خودرو با تنفس طبیعی، دارای حجمی برابر با 4969 سیسی دارد و بسیاری از اجزای آن بهینه شدهاند. بعلاوه بیشتر قطعات این موتور از جمله دریچه گاز، بدنه و سرسیلندر، سیستم تزریق سوخت D-4S، پیستون، شاتون، میللنگ و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها VVT-I و سوپاپهای تیتانیومی نیز جدید میباشند. شاتون هم برای تحمل نیروی بیشتر از مقاومت بالاتری برخوردار است.
بهرهوری بیشتر پیشرانه با استفاده از چرخه اتکینسون مخصوصا در سرعت های کروز، خود را نشان میدهد. این پیشرانه با رشد 12 درصدی یا 54 اسبی در نیرو، 471 اسب بخار نیرو تولید میکند در حالی که خط قرمز موتور نیز از 6800 به 7300 دور بر دقیقه افزایش یافته است. گشتاور خروجی هم نهایتا به 530 نیوتن متر در دور موتور 4800 تا 5600 دور بر دقیقه میرسد. ضریب تراکم نیز به 12.3 به 1 رسیده است.