تویوتا 4Runner، کوهنورد واقعی

[ چهار شنبه 8 بهمن 1393برچسب:تویوتا 4Runner, کوهنورد واقعی,

] [ 15:32 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» تویوتا تاکوما 2016 به دنبال افزایش نقش در بین تراک‌های متوسط

تویوتا، مدل جدید تاکوما را برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار وانت‌های اندازه متوسط در رقابت با شورولت کلرادو و GMC کانیون، در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد کرد.

2016 Toyota Tacoma Double Cab 4x4


ادامه مطلب

[ شنبه 20 دی 1393برچسب:,

] [ 17:52 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» دریفت با تویوتا مارک X

Toyota Mark X GRMN

جدا از کوپه GT-86 و لکسس LF-A گران قیمت، تویوتا با خودروهای مقرون به صرفه خانوادگی خود شناخته می‌شود. کسی هم از سواری با یک سدان تویوتا، توقع قابلیتهای دینامیکی مسابقه ای ندارد. اما تویوتا مارک ایکس GRMN به عنوان یک سدان ورزشی تیون شده می‌تواند این ذهنیت را تغییر دهد.


ادامه مطلب

[ دو شنبه 8 دی 1393برچسب:,

] [ 11:47 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

رونمایی از خودروی جدید تویوتا

تویوتا به تازگی از یک خودروی جدید رونمایی کرده است. این خودرو که Mark X GRMN نام دارد بر پایه مدل مفهومی همین خودرو ساخته شده و پلتفرم آن بر پایه مدل Mark X 350S است.......

 


ادامه مطلب

[ شنبه 6 دی 1393برچسب:,

] [ 15:21 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

تاخیر در رونمایی تویوتا پریوس جدید

 

تویوتا پریوس (Prius) یکی از مشهور ترین محصولات تویوتا است و در بسیاری از بازارهای بزرگ دنیا توانسته به فروش خوبی دست پیدا کند. چند وقتی بود که تویوتا روی نسل چهارم این خودرو کار می کرد و بر طبق برنامه قرار بود نسل جدید این خودرو در اوایل سال 2015 میلادی به صورت رسمی رونمایی شود.


ادامه مطلب

[ شنبه 6 دی 1393برچسب:,

] [ 14:36 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

فیلم تویوتا کرولا

[ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:35 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

کرولا

کرولا در یک نگاه


ادامه مطلب

[ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:25 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

تویوتا یاریس

[ سه شنبه 25 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:6 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

تیونینگ سنگین تویوتا لندکروزر

[ دو شنبه 24 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:46 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

باز هم فراخوان دیگری از تویوتا

تویوتا برنامه دارد تا ۸۰۳ هزار خودرو از مدل‌های تولیدی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به خاطر نگرانی در محفظه کندانسور خنک کننده را فراخوانی کند. این فراخوان شامل کمری، کمری هیبرید، آوالون، آوالون هیبرید و ونزا می‌شود. اما فکر می کنید این مشکل از کجا ناشی می شود؟ شما پشت فرمان کمری خود نشسته اید و ناگهان، بامب! ایربگ منفجر می شود. ظاهرا پای یک عنکبوت در میان است! بنابر اعلام تویوتا، اگر عنکبوتها به شبکه کندانسور نفوذ کنند، قطرات آبی که روی تارهای تنیده شده، جمع می شود روی ماژول کنترل کیسه هوا چکه و نفوذ کرده و باعث ایجاد مدار کوتاه می گردد. بنابراین یک نگرانی در مورد عملکرد کیسه هوا در مواقعی که به آن احتیاجی نیست، پیش می‌آید. همچنین ممکن است قدرت کیسه هوا برای عمل کردن خودکار در هنگام بروز حادثه، دچار مشکل شود.

تویوتا ونزا 2013

تویوتا ونزا 2013


شواهدی از آسیب‌های ناشی از وجود این نقص، دریافت نشده است. با این حال، تویوتا، با مالکان خودروها در ارتباط خواهد بود و آن‌ها را به نمایندگی‌های معتبر معرفی خواهد کرد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 17:37 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

تصاویر شاسی بلندهای جدید تویوتا و لکسس فاش شد

چند تصویر مشکوک از لکسس GX 2014 و تویوتا لندکروز پرادو جدید به صورت آنلاین در اینترنت پخش شد که سر و صدای زیادی به راه انداخت.

هر دو خودرو سال آینده تولید خواهند شد، از فیس لیفت پرادو شروع می‌کنیم،این فیس لیفت، پرادو را کمی متفاوت‌تر از قبل کرده است. در نمای جلو سپر های جدید و جلو پنجره بزرگ‌تر به چشم می‌خورد و ویژگی قابل توجه، چراغ‌های جلو این خودرو است که تا کناره های جلو پنجره سرازیر شده است.تغییرات در پشت کمتر است و تنها چراغ‌های جدید و درب صندوق عقب اصلاح شده جلب توجه می‌کند.

2014 Toyota Land Cruiser Prado

اما لکسس GX، تلفیق پرادو و لکسس LX. این مدل هم مانند سایر لکسس ها دارای جلو پنجره مشبک دوکی شکل است. سپر عقب و چراغ‌های جلو این خودرو هم کاملاً از نو طراحی شده است.

متأسفانه هیچ تصویری از داخل کابین‌ این دو خودرو منتشر نشده است، اما طبق گفته های تویوتا، پرادو جدید دارای کنسول مرکزی جدید، فرمان اصلاح شده و یک سیستم سرگرمی به روز شده می‌باشد.

2014 Lexus GX sketch

هیچ یک از گزینه های پیشرانه تایید نشده است اما احتمالاً لکسس با یک موتور 4.6 لیتری V8 که قادر است 301 اسب بخار قدرت و 445 نیوتن متر گشتاور تولید کند، عرضه خواهد شد. اما درباره پرادو باید گفت که طیف وسیعی از موتورهای دیزلی و بنزینی در دسترس است که هنوز جزئیات آن‌ها محفوظ مانده است.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 17:30 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

پکیج TRD برای تویوتا توندرا 2015

TDR PRO نام پکیج جدیدی است که تا یکماه دیگر برای مشتریان آمریکایی تویوتا توندرای جدید عرضه می شود . . .

2015 Toyota Tundra TRD Pro

2015 Toyota Tundra TRD Pro

همانطور که از نامش پیداست این مدل توسط زیرمجموعه Toyota Racing Development ارتقایافته و در این میان تمرکز بیشتر بر روی ویژگی های آفرود توندرا بوده نه قابلیت های آنرود. جلوپنجره جدید توندرا برخلاف نسخه های استانداردش که آلومینیومی بود حالا از پلاستیک ساخته شده؛ همچنین ارتفاع تعلیق در محور جلو حدود 5 سانتیمتر بیشتر شده، از کمک های جدید Bilstein استفاده شده و رینگ های 18 اینچی خودرو نیز با تایرهای آفرود میشلین پوشانده شده اند.

قیمت پایه این خودرو که با انجین 5.7 لیتری V8 و گیربکس 6 سرعته اتومات عرضه می شود، بدون درنظر گرفتن مالیات از 41,285 دلار در مدل Double Cab شروع و تا 43,900 دلار در مدل CrewMax نیز افزایش می یابد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 17:24 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

بررسی تویوتا راو فور دو دیفرانسیل مدل ۲۰۱۴

در تویوتا راو 4 مدل ۲۰۱۴ کاملاً بر جنبه کاربردی و چندمنظوره بودن خودرو برای جابجایی خانواده به جاهای مختلف تمرکز شده است. این کراس‌اور شاسی‌بلند فضای بسیار خوب و مناسبی را در اختیار خانواده‌های کم‌جمعیت قرار می‌دهد. راو 4 در سال گذشته یک تجدیدنظر کلی در طراحی خود تجربه کرده است. در ادامه، راو 4 لیمیتد AWD مدل ۲۰۱۴ با قیمت ۲۹ هزار ۷۲۰ دلار بررسی شده است. این خودروی تست با پکیج راهبری (۷۸۵ دلار) و پکیج تکنولوژی (۷۲۵ دلار) همراه بوده است.

2014 Toyota RAV4 AWD

2014 Toyota RAV4 AWD


تازه‌های مدل ۲۰۱۴
برای مدل سال ۲۰۱۴، راو 4 صاحب یک پکیج تکنولوژی جدید برای مدل لیمیتد شده است و در آن امکاناتی مانند مانیتورینگ نقطه کور، هشدار ترافیک پشت‌سر، هشدار عبور از خط جاده و سیستم کنترل نور بالای خودکار ارائه شده است. از دیگر جنبه‌ها، راو 4 مدل ۲۰۱۴ بدون تغییر باقی مانده است.

2014 Toyota RAV4 AWD

2014 Toyota RAV4 AWD


راو 4 لیمیتد تعداد زیادی امکانات اضافه کرده که زندگی را در این کراس‌اور کوچک بسیار آسان‌تر می‌کند. مدل لیمیتد از صندلی راننده طرح سافتکس (Softex) استفاده می‌کند که می‌توان آن را در ۸ جهت مختلف تنظیم کرد. به‌علاوه، امکاناتی چون گرم‌کن صندلی‌های جلو، دوربین نمای عقب، تنظیم چهار جهته صندلی مسافر جلو، پوشش چرمی فرمان و دسته دنده، دکمه فشاری استارت، درب عقب خودکار و چرخ‌های ۱۸ اینچی آلومینیومی در این تریم از راو 4 به چشم می‌خورند.

درون راو 4
وقتی وارد راو 4 می‌شوید، کاملاً بهینه‌سازی‌های تویوتا برای نسل جدید از این مدل را درک خواهید کرد. یک پوشش چرمی برای تمام داشبورد اضافه شده که مرز بین پلاستیک و چرم را به خوبی مشخص می‌کند و به نوعی حس لوکس بودن کابین را بیشتر منتقل می‌کند. همان‌طور که در مورد صندلی راننده نیز اشاره شد، مدل لیمیتد از سافتکس که جایگزینی برای چرم است برای پوشش صندلی‌ها استفاده کرده تا حالتی اسپرتی‌تر برای آن‌ها ایجاد کند و در همین حال، باز هم حال و هوای لوکس‌تری برای کابین راو 4 ایجاد کند. سیستم فرمان مدل لیمیتد مورب و تلسکوپی است و هر راننده‌ای می‌تواند در پشت آن احساس راحتی کند و بهترین نوع قرارگیری خود را در پشت فرمان پیدا کند.
2014 Toyota RAV4 Interior

2014 Toyota RAV4 Interior


همچنین باید به دکمه فشاری استارت اشاره کنیم که کم‌کم تمام خودروهای جدید به آن مجهز خواهند شد. با این کار زندگی بسیار راحت‌تر خواهد شد. در عقب، صندلی‌های ردیف دوم راحتی مناسبی دارند و فضای پای زیادی به اندازه ۹۴۵ میلی‌متر برای آن‌ها تدارک دیده شده است. اگر دنبال صندلی ردیف سوم می‌گردید، بهتر است به سراغ یک مدل دیگر بروید؛ چون تویوتا این گزینه را از راو 4 کنار گذاشته است.
راو 4، بی‌نظیر از لحاظ کاربرد
تویوتا راو 4 برای کاربردی بودن طراحی شده و نسل جدید این خودرو نیز بیش از مدل‌های قبلی، فضای حمل ابزار و وسایل را در اختیار قرار می‌دهد. وقتی صندلی‌های عقب بالا باشند، فضا به اندازه ۵ سانتی‌متر نسبت به مدل قبلی برای جاگیری وسایل بیشتر خواهد بود (۹۷۵ در برابر ۹۲۵ میلی‌متر). در همین حال، اگر صندلی‌های ردیف دوم جمع شوند، با افزایش یک سانتی‌متری نسبت به این حالت در مدل قبلی، راو 4 با ۱۸۴۶ میلی‌متر، تبدیل به دارنده بیشترین فضای حمل وسایل در کلاس خود می‌شود.
2014 Toyota RAV4 Interior

2014 Toyota RAV4 Interior


راو 4 وسیلهٔ نقلیه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که برای زمینه کاری خود، اغلب احتیاج دارند بخشی از محصولات را با خود جابجا کنند. درب عقب جدید از طرف بالا باز می‌شود و همچنین تویوتا یک لاستیک زاپاس در عقب برای آن درنظر گرفته است. وقتی صندلی‌های عقب جمع شوند و یا به طور کلی خارج شوند، فضای زیادی برای حمل وسایل در دسترس قرار می‌گیرد. راو 4 سقف بلندتر دارد و همین باعث می‌شود که بتوان لوازم بلندتری را در آن جا داد. برای آن‌هایی که به دنبال خودرویی برای مسافرت و تفریح هستند، این کراس‌اور کوچک می‌تواند تجهیزات زیادی را با خود حمل کند. همچنین ریل‌های سقفی، راو 4 را تبدیل به خودرویی مناسب برای حمل دوچرخه‌های کوهستان، اسنوبرد یا کانوهای کوچک می‌کند.
راو 4 در جاده
راو 4 مدل ۲۰۱۴ در جاده، خودرویی آرام و دارای هندلینگ خوب به‌مانند یک شاسی‌بلند کوچک است. البته این خودرو مثل برخی از رقبا (مزدا Cx-5) شرایط اسپرتی را برای رانندگی فراهم نمی‌کند. در همین حال سیستم تعلیق چهار چرخ مستقل آن یک سواری آرام و راحت را ایجاد می‌کند. راو 4 هنوز هم از همان موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با تنفس طبیعی برای پیشرانه استفاده می‌کند. راو 4 با این پیشرانه، قدرتی به اندازه ۱۷۶ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۲۳۳/۲ نیوتن‌متر دارد. البته تویوتا دیگر موتور قدرتمندتر V6 را به عنوان یک آپشن برای این مدل ارائه نمی‌کند. مصرف سوخت راو 4 بهتر شده و مطابق تخمین‌های سازمان حفاظت محیط زیست امریکا، این خودرو (AWD) در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۱۰/۷ لیتر و در جاده ۸/۱ لیتر سوخت مصرف می‌کند.
2014 Toyota RAV4 AWD

2014 Toyota RAV4 AWD


موتور ۲/۵ لیتری با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است. خوشبختانه تویوتا بالاخره گیربکس ۶ دنده قبلی را ارتقا داده است. سیستم ۶ سرعته اتوماتیک از ۲ دنده آخر به عنوان افزاینده سرعت میل‌لنگ (Overdrive) استفاده می‌کند تا مصرف سوخت نیز بهینه شود. شتاب راو 4 در شهر مناسب به نظر می‌رسد، ولی در جاده اندکی کُند است؛ شاید به این دلیل که در دنده اول و دوم بازنگری شده تا مصرف سوخت در شهر بهبود یابد.
دیفرانسیل چهار چرخ متحرک با هندلینگ بهتر
سیستم AWD در راو 4 برای استفاده در خارج از جاده طراحی نشده، ولی در عین حال، در بسیاری از شرایط رانندگی عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهد. این سیستم دارای کنترل گشتاور دینامیک که به شکلی مناسب گشتاور انتقالی به چرخ‌های جلو و عقب را مدیریت می‌کند. وقتی چرخ‌های جلو شروع به لغزش کنند، سیستم به صورت اتوماتیک گشتاور انتقالی به چرخ‌های عقب را به میزان ۵۰ درصد افزایش می‌دهد.
جمع‌بندی
در مجموع باید گفت که تویوتا راو 4 لیمیتد AWD مدل ۲۰۱۴ یک کراس‌اور کوچک و راحت است. نقطه قوت این وسیله نقلیه در فضای کاربردی و توانایی آن در حمل وسایل است. راو 4 کاربردهای زیادی دارد، خودرویی راحت است و برای یک خانواده کم‌جمعیت گزینه بسیار مناسبی است. برای کسانی که در اقلیم‌های سرد زندگی می‌کنند، سیستم AWD در راو 4 می‌تواند با شرایط مختلف آب‌وهوایی مقابله کند. اگر هم شرایط لوکس بیشتری بخواهید، تریم لیمیتد می‌تواند برای شما راحتی بیشتری را به ارمغان بیاورد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 17:20 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

معرفی تویوتا کمری 2015 با طراحی ویژه برای بازارهای جهانی

همان گونه که پیش از این هم اعلام شده بود، تویوتا از کمری فیس لیفت شده غیر آمریکایی خود در نمایشگاه خودروی مسکو رونمایی می کند.
پیش از این تویوتا کمری فیس لیفت خود را برای بازار آمریکای شمالی معرفی کرده بود. اما همانند بسیاری دیگر از خودروهای تویوتا، مدل‌های غیر آمریکایی و بین‌المللی با طراحی مطابق با سلایق متفاوتی عرضه می‌شوند.

2015 Toyota Camry

2015 Toyota Camry


طراحی کمری جدید با وجودی که نسبت به مدل آمریکایی آن کمتر اسپرت و بیشتر محافظه‌کار به نظر می‌رسد، متین و زیباست. جلوپنجره باریک با نوارهای کرومی آن همراه با یک نوار پهن کرومی برجسته در بالای آن جایگزین جلوپنجره یکپارچه و بزرگ‌پیکر مدل‌های آمریکایی شده است. در واقع بین هواکش سپر و جلو پنجره فاصله ای ایجاد شده است. چراغ‌های جلو نیز کاملا با نسخه آمریکایی متفاوتند و با لامپ‌های LED همان ترکیب مدل‌های قبلی را نشان می‌دهند. در میانه سپر هم یک هواکش بزرگ ذوزنقه‌ای با نوارهای کرومی دور آن به زیبایی تعبیه شده است.

در قسمت عقب نیز چراغ‌ها و سپر جدید طراحی آشنایی دارند. اما چندان با الگوهای سابق تویوتا شباهتی ندارند. یک نوار کرومی از بالای جای پلاک تا درون چراغ‌ها امتداد یافته که زیبایی این نما را دوچندان کرده است.
جزئیات زیادی در طراحی این قسمتها منظور شده است که نیاز به دقت بیشتری دارد و ممکن است در نگاه نخست دیده نشود. در مجموع طراحی نسخه جهانی کمری جدید شیک، لوکس و جذاب است اما نوآوری یا جسارتی هم در آن لااقل در حد مدل آمریکایی آن دیده نمی شود.
در داخل کابین یک پنل ابزار با نور پس زمینه جدید و نمایشگر 4.2 اینچی در داشبورد، غربیلک فرمان جدید سه شاخه، کنسول وسط بازطراحی شده با نمایشگر 6.1 یا 7 اینچی لمسی به عنوان ناوبری و سیستم چند رسانه ای، سیستم شارژر بی سیم برای گوشی همراه، صندلی های گرم شونده برای سرنشینان عقب و تغییراتی جزئی در تزیینات به چشم می‌خورند. فضای درونی این خودرو هم ساده و سنگین است و حتی ممکن است قدیمی به نظر برسد اما جلوه ای با کیفیت و لوکس دارد.
2015 Toyota Camry Interior

2015 Toyota Camry Interior


در زیر کاپوت چیزی تغییر نکرده و موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر 181 اسبی و شش سیلندر 3.5 لیتری 249 اسبی همراه با گیربکس شش سرعته خودکار را می‌توان یافت. البته در بازار روسیه، موتور 2.0 لیتری 150 اسبی همراه با گیربکس چهار سرعته اتوماتیک نیز موجود خواهد بود که شتاب صفر تا صد 10.2 ثانیه و مصرف سوخت متوسط 7.2 لیتر در صد کیلومتر دارد و می‌تواند گزینه‌ای برای سایر بازارهای آسیایی از جمله ایران با محدودیت واردات خودروهای پرحجم باشد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 17:16 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

استفاده بیشتر از آلومینیوم در نسل بعدی تویوتا و لکسس

لکسس RX مدل ۲۰۱۶ همراه با تجدیدنظر در طراحی خود از یک کاپوت و درب عقب آلومینیومی استفاده خواهد کرد. این مدل در سال آینده معرفی خواهد شد. همچنین نسل جدید تویوتا کمری (متفاوت با آپدیت مدل ۲۰۱۵) در سال ۲۰۱۸ یک کاپوت آلومینیومی خواهد داشت. البته تویوتا تأیید نکرده که مدل‌های جدید از یک بدنه تمام آلومینیومی استفاده می‌کنند. بلکه گفته که قرار است تا در خودروهای آینده این کمپانی مواردی مانند کاپوت، درب‌ها و بخش‌های این چنینی به منظور کاهش وزن از آلومینیوم ساخته شوند.

Lexus LF-NX ConceptLexus LF-NX Concept


در همین حال، تویوتا در حال حاضر از آلومینیوم در مدل‌هایی مانند سایون FR-S، پریوس مختص بازار ژاپن و برخی از مدل‌های لکسس استفاده می‌کند. ولی قرار است تا از حجم بیشتری از آلومینیوم در کمری و RX به کار برده شود.

Lexus LF-NX ConceptLexus LF-NX Concept


استفاده وسیع از آلومینیوم در برندهای لوکسی مانند آئودی، جگوار و لندروور موضوع چندان جدیدی نیست؛ چرا که این شرکتها در سرتاسر ساختار خودروهای خود از آن استفاده می‌کنند. ولی استفاده انبوه از این فلز در مدل‌های پرفروشی مانند فورد F-150 پیکاپ باعث می‌شود که کمپانی نیاز به تغییرات گسترده در وسایل کارخانه و آماده‌سازی تعمیرگاه‌ها پیدا کند.

2015 Ford F1502015 Ford F150


در همین حال، هزینه‌های بالاتر آلومینیوم و پیچیدگی روند تولید و فرآیند تعمیر آن، بسیاری از خودروسازان را بر آن داشته تا همچنان درجات مختلفی از فولاد با مقاومت بالا را در ساختار خودروهایشان به کار ببرند تا هم محصول مستحکم‌تری داشته باشند و هم هزینه تمام‌شده پایین بیاید. بسیاری از خودروسازها در حال حاضر از آلومینیوم برای قسمت‌هایی مانند درها، کاپوت و مانند آن استفاده می‌کنند. ولی اگر تجربه فورد برای استفاده از بدنه آلومینیومی موفق از آب دربیاید، وزن کلی خودروها بیش از پیش کاهش خواهد یافت و در نتیجه علاوه بر مصرف بهینه تر سوخت، دینامیک بهتری را نیز از خودرو شاهد خواهیم بود.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 17:12 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» عبور آمار فروش جهانی هیبریدی‌های تویوتا از مرز ۷ میلیون دستگاهتویوتا در حال حاضر به رکورد فروش ۷

تویوتا در حال حاضر به رکورد فروش ۷ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی از زمان ارائه اولین مدل هیبریدی‌اش، یعنی کوستر EV هیبرید در سال ۱۹۹۷ در ژاپن دست یافته است. فروش خودروهای هیبریدی تویوتا در طول زمان رشد قابل‌توجهی داشته‌اند. در همین ژانویه ۲۰۱۴ بود که این خودروساز ۶ میلیون فروش خودروی هیبریدی‌اش را ثبت کرد.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Toyota Prius Plug-in Hybrid


مدل‌های هیبریدی تویوتا به همراه لکسس، در مجموع فروشی به اندازه ۲/۶ میلیون دستگاه در امریکای شمالی داشته‌اند. در همین محدوده جغرافیایی، تمام نسخه‌های تویوتا پریوس، شامل استاندارد، مدل بلندتر پریوس V و مدل کوچک‌تر پریوس C در مجموع ۱/۷۴ میلیون دستگاه از آمار ۲/۶ میلیون ذکر شده را به خود اختصاص داده‌اند. تویوتا اولین خودروی هیبریدی‌اش را در امریکا در سال ۲۰۰۰ عرضه کرد؛ جایی که اولین بار پریوس برای فروش در این بازار قرار گرفت. در سطح جهان نیز، تمام نسخه‌های تویوتا پریوس با اختلاف بسیار زیادی از خودروهای هیبریدی پرطرفدار به شمار می‌روند. لازم به ذکر است که مجموع فروش جهانی پریوس‌ها ۴/۷ میلیون دستگاه بوده که این آمار دو سوم فروش جهانی خودروهای هیبریدی تویوتا بوده است.

Lexus NX 300h

Lexus NX 300h


تویوتا در مجموع ۲۷ مدل هیبریدی در سرتاسر جهان به فروش می‌رساند؛ ولی بسیاری از آن‌ها به بازار ژاپن محدود هستند. در بازاری مانند امریکا، تویوتا و لکسس در مجموع تعداد ۱۲ مدل هیبریدی و یک مدل پلاگین هیبرید را عرضه می‌کنند و طبق آمار تویوتا، ۷۰ درصد فروش هیبریدی‌های امریکا را به خود اختصاص می‌دهند. جدیدترین مدل، لکسس NX300h است که یک کراس‌اور کوچک هیبریدی است و در حالت استفاده از دیفرانسیل جلو مصرف سوختی برابر ۶/۷ لیتر در شهر، ۷/۶ لیتر در جاده و ۷/۱۳ لیتر به صورت ترکیبی در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. اگر از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در این مدل استفاده شود، مصرف سوخت آن به ۷/۱۳ لیتر در شهر، ۷/۸۴ لیتر در جاده و ۷/۳۵ لیتر به صورت ترکیبی می‌رسد.

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Toyota Prius Plug-in Hybrid

Toyota Yaris Hybrid-R

Toyota Yaris Hybrid-R

Toyota Yaris Hybrid-R

Toyota Yaris Hybrid-R


خودروهای هیبریدی این خودروساز ژاپنی در جلب‌نظر مشتریان شتاب قابل‌توجهی داشته‌اند. این موضوع کاملاً از مطالعه تاریخ آمار این خودروها روشن می‌شود؛ تویوتا در آوریل ۲۰۱۲، ۴ میلیونمین خودروی هیبریدی‌اش را فروخت و ۱۱ ماه بعد در مارس ۲۰۱۳ به ۵ میلیون رسید و کمتر از یک سال بعد نیز در ژانویه ۲۰۱۴ به رکورد ۶ میلیون دست یافت. اکنون نیز تنها پس از ۱۰ ماه به فروش ۷ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی رسیده است.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 17:1 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» قیمت‌های جدید تویوتا آوالون ۲۰۱۵

تویوتا آوالون از سال ۱۹۹۴ در بازار امریکا حضور داشته و این خودروساز با یک نسخه تورینگ اسپورت برای مدل سال ۲۰۱۵، بیستمین سال از فروش این مدل را جشن گرفته است. به علاوه، تمام دیگر نسخه‌های تویوتا آوالون ۲۰۱۵ صاحب برخی امکانات جدید شده‌اند و البته این موضوع باعث شده تا برچسب قیمت آن‌ها نسبت به مدل‌های ۲۰۱۴ اندکی بالاتر رود.

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition


تویوتا آوالون XLE تورینگ اسپورت ادیشن بر اساس مدل استاندارد XLE تورینگ و با رنگ آمیزی سیاه (Attitude Black) ساخته شده است. همچنین در این مدل امکاناتی چون چرخ‌های ۱۸ اینچی طرح مشکی، نوربالاهای HID با چراغ‌های در حال حرکت LED، طرح داخل کابین آبی تیره، پنل آلومینیومی درها به چشم می‌خورند. در این میان، نشان‌های Touring Sport Edition بیش از همه جلب توجه می‌کنند. تنها ۲۵۰۰ دستگاه از این مدل از مارس ۲۰۱۵ میلادی با قیمت ۳۷۹۹۵ دلار در دسترس خواهند بود.

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition

Toyota Avalon XLE 2015


با این حال، تغییرات در دیگر مدل‌های آوالون ۲۰۱۵ به نسبت اندک هستند. تمام مدل‌ها صاحب یک نسخه ارتقا یافته از سیستم اطلاعات و سرگرمی تویوتا با عنوان Entune شده‌اند. همچنین پدل‌شیفترها به صورت استاندارد در تمام مدل‌های غیرهیبریدی عرضه شده‌اند. در مدل‌های XLE تورینگ و هیبرید XLE تورینگ نیز یک مونیتور نقطه کور و سیستم هشدار ترافیک پشت‌سر به صورت استاندارد ارائه شده‌اند.

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior Trim

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior Trim


همان‌طور که گقته شد، قیمت‌ها برای تویوتا آوالون ۲۰۱۵ اندکی رشد داشته‌اند و تویوتا آوالون XLE مدل ۲۰۱۵ در حاضر از ۳۳۱۱۰ دلار شروع می‌شود. همچنین برای مدل XLE پرمیوم ۳۴۹۶۵ دلار، برای مدل لیمیتد ۴۰۸۰۵ دلار و برای مدل XLE تورینگ نیز باید ۳۶۹۰۵ دلار پرداخت. تمام مدل‌های غیرهیبریدی آوالون از یک موتور ۳/۵ لیتری V-6 با قدرت ۲۶۸ دلار استفاده می‌کنند که با یک سیستم گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه خواهد بود.

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior floormat

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Interior floormat

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Wheel

Toyota Avalon XLE Touring Sport Edition Wheel


در همین حال، تویوتا آوالون هیبرید مدل ۲۰۱۵ از یک موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۵۶ اسب‌بخار در کنار یک موتور ۱۰۵ کیلوواتی استفاده می‌کند که این دو در مجموع قدرتی به اندازه ۲۰۰ اسب‌بخار برای خودرو ایجاد می‌کنند و رکورد مصرف سوخت این پیشرانه نیز در شهر ۵/۸۸ لیتر و در جاده ۶/۰۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. سطح قیمت‌ها برای مدل هیبرید XLE پرمیوم به ۳۷۲۹۵ دلار، برای مدل هیبرید XLE تورینگ به ۳۸۶۲۵ دلار و برای مدل هیبریدی لیمیتد به ۴۲۵۲۵ دلار می‌رسد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 17:0 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]