بررسی رنو کپچر

رنو کپچر مدلی بر اساس کلیو هاچ‌بک است و برای برخی شاید حتی ظاهر بسیار بهتری داشته باشد. البته ظاهر این خودرو تا حدّی فریبنده است. باید به خاطر داشت که کپچر به صورت دیفرانسیل چهار چرخ متحرک ارائه نشده است. در همین حال، مهم‌ترین مزیّتش نسبت به کلیو، ارتفاع بالاتر رانندگی و فضای بهتر و راحت‌تر داخل کابین است. قیمت کپچر از کلیو بالاتر است و باید هم کار کیفیت بهتری از خود نشان دهد. در عین‌حال، کپچر یکی از ارزان‌ترین خودروها در نوع خود است.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur

فضای داخلی

کپچر کاملاً یک مدل جمع‌وجور است. طول آن ۴/۱ متر، ارتفاع آن ۱/۵۳ متر است و یک فاصله مناسب ۲۰۰ میلی‌متری با زمین دارد. با یک فضای داخلی آراسته و یک ترکیب طراحی انعطاف‌پذیر روبرو هستیم. افراد بلندقدی که در صندلی‌های عقب می‌نشینند حتماً آرزو می‌کنند که اندکی بیشتر فضا برای زانوهای خود داشته باشند. ولی در همین حال، در کپچر به اندازه کافی فضا وجود دارد که به یک بزرگسال با قد متوسط اجازه می‌دهد که بدون احساس خفگی در پشت یک راننده ۱۸۰ سانتی‌متری در صندلی عقب بنشیند. به علاوه صندلی‌های عقب می‌توانند به راحتی کالسکه‌های بچه را در خود جای دهند. در همین حال، فضای درنظر گرفته برای صندلی‌های عقب امکان افزایش فضای حمل وسایل را فراهم آورده است.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur

راحتی

در سرعت زیاد، اندکی ناپایداری مشاهده می‌شود؛ ولی در همین حال، نسبت به بسیاری از خودروهای کوچک آرامش و سکوت بیشتری حکم‌فرماست. صندلی‌های کپچر کاملاً نرم هستند. در نتیجه، در ابتدا احساس راحتی خواهید کرد؛ ولی در مسافرت‌های طولانی، احتمالاً تکیه‌گاه مناسبی نخواهند بود. با این که خودرو در مسیرهای ناهموار، کمی ناپایدار نشان می‌دهد، ولی شرایط سواری وضعیت چندان بدی ندارد و سیستم تعلیق در پستی و بلندی‌های خیابان‌های شهر بسیار خوب عمل می‌کند.

2014 Renault Captur Interior

2014 Renault Captur Interior


هنگام سرعت، کمی نویز باد در داخل کابین شنیده می‌شود؛ ولی اگر کپچر را با یک نیسان جوک یا اشکودا یتی مقایسه کنیم، شرایط بسیار ساکت‌تری دارد.

طراحی داشبورد

در مدل‌های با قیمت بالاتر کپچر، کنترل‌های از رابط کاربری بهتری برخوردارند. امّا کپچرهای ارزان‌قیمت‌تر شرایط پر از زحمتی از این لحاظ دارند. در همین حال، مدل‌های «دینامیک»، یک سیستم کنترل با صفحه‌نمایش لمسی دارند که کار را بسیار آسان‌تر می‌کند؛ چرا که دارای سرعت واکنش لمسی بالایی است. تنها عیبی که این سیستم دارد، طراحی کلیدهای صفحه‌ای آن است که بسیار نزدیک به یکدیگر قرار گرفته‌اند و همین موضوع احتمالاً در فشردن کلیدها در خلال رانندگی مشکل ایجاد کند.

2014 Renault Captur Interior

2014 Renault Captur Interior


مواد پلاستیکی به کار رفته در کپچر، اندکی حس سختی و ارزان‌قیمت بودن القا می‌کنند؛ ولی در همین حال، کنترل‌های چرخشی سیستم تهویه، شرایط فریبنده‌ای دارند.

رانندگی آسان

هنگام نشستن بر صندلی راننده، هم دید مناسبی از جلوی خودرو وجود دارد و هم موتورها برای ایجاد پیشرانه آماده هستند. فرمان کپچر در شهر بسیار سبک است؛‌ ولی در همین حال، اگر اشکودا یتی را درنظر بگیریم، این خودرو به خاطر دقت بیشتر پدال‌ها و شیفت دنده‌ها نسبت به کپچر، شرایط رانندگی راحت‌تری داشته باشد. همچنین در یتی، نمای بهتری از عقب در دسترس قرار می‌گیرد و این موضوع در پارکینگ کمک زیادی می‌کند. با این حال، نقطه کور کپچر چندان بزرگ نیست و بالا رفتن ارتفاع رانندگی نیز موجب بهتر شدن شرایط دید راننده در جلو شده است.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur


از لحاظ پیشرانه، حتی اگر ضعیف‌ترین موتور انتخاب شود که یک موتور توربوی ۲ لیتری بنزینی است، قدرت لازم برای حرکت کپچر با یک خانواده کاملاً فراهم است. با این حال، اگر به دنبال یک قدرت بیشتر هستید، می‌توانید از موتور توربوی ۱/۲ لیتری بنزینی یا موتور دیزل ۱/۵ لیتری استفاده کنید. یک سیستم گیربکس اتوماتیک به صورت استاندارد همراه با موتور قدرتمندتر بنزینی ارائه می‌شود و برای موتور دیزلی نیز به صورت یک آپشن درنظر گرفته شده است. این گیربکس از نوع ۶ سرعته دو کلاجه EDC است.

2014 Renault Captur

لذت رانندگی

کپچر لزوماً یک خودرو با هیجان زیاد در رانندگی نیست، ولی در جایگاه خودش لذت مناسبی از رانندگی در اختیار قرار می‌دهد. شاید حتی در اشکودا یتی نیز شاهد لذت بیشتری از رانندگی باشید؛ ولی در همین حال، در کپچر شرایط ایمنی و قابل پیش‌بینی در کنترل شما قرار دارد.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur


مدل کپچری که از موتور دیزل استفاده می‌کند، با ۹۰ اسب‌بخار قدرت، ۱۲/۶ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. موتورهای بنزینی ۰/۹ و ۱/۲ لیتری هر دو قدرتی به ترتیب برابر ۹۰ و ۱۱۶ اسب‌بخار دارند که ۰ تا ۱۰۰ آن‌ها نیز به ترتیب ۱۳ و ۱۰/۹ ثانیه طول می‌کشد.

قابلیت اطمینان

ضمانت‌نامه و پوشش تعمیراتی تا ۴ سال ادامه دارد. البته ذکر این نکته لازم است که به طور کلی، رنو در مطالعات رضایت مشتری جی دی پاور شرایط چندان مناسبی ندارد و در مطالعه سال ۲۰۱۳ این مؤسسه، از نظر رضایت مشتری، در رتبه نوزدهم از ۲۷ خودروساز قرار گرفته است. در همین حال، عمر مدل کپچر برای شرکت در مطالعه به حدّ کافی نبوده است.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur


ضمانت‌نامه چهار سال کپچر، ۱۰۰ هزار مایل را پوشش می‌دهد. این در حلی است که نیسان و جوک تنها ۳ سال یا ۶۰ هزار مایل را پوشش می‌دهند.

مصرف سوخت

کپچر نسبت به بسیاری از مدل‌های هم‌رده‌اش، مصرف سوخت بهینه‌تری دارد. کپچر با موتور دیزل، در تست‌های رسمی، مصرف سوخت ۳/۱۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نشان داده است. البته مصرف سوخت در دنیای واقعی ۴/۲۸ لیتر است که بسیار واقع‌گرایانه‌تر است که این مصرف باز هم از معادل‌های آن در نیسان جوک یا اشکودا یتی کمتر است.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur


به همین ترتیب، مدل‌های با موتور بنزینی وضعیت بهتری در مصرف سوخت نسبت به رقبا دارند. هر دو موتور ارائه شده برای رنو کپچر، دارای متوسط مصرف سوخت ۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در تست‌های رسمی هستند.

مقرون به صرفه

رنو کپچر نسبت به همتایانش قیمت کمتری دارد و هزینه‌های نگهداری آن نیز در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. قیمت‌گذاری کپچر از بسیاری 4×4 ها، شامل نیسان جوک و اشکودا یتی کمتر است و در همین حال، کاهش قیمت کمتری، پس از چند سال استفاده خواهد داشت.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur


اگر در هنگام خرید کپچر از گزینه طرح اقتصادی رنو استفاده کنید، برای مدت یک سال یا ۴۸ هزار مایل (هر کدام که زودتر اتفاق بیفتند) می‌توانید از سرویس رایگان استفاده کنید. اگر هم تمایلی به این کار ندارید، می‌توانی یک سرویس چهار ساله با قیمت ثابت ۳۰۰ پوند تهیه کنید.

ایمنی

کپچر احتمالاً شرایط مناسبی در یک تصادف دارد. در رنو کپچر، ۶ کیسه هوا استفاده شده که ۲ تای آن در طول کابین و در سطح پنجره حرکت خواهند کرد. همین موضوع به کپچر کمک کرده تا از تست تصادف مستقل بدنه Euro NCAP، پنج ستاره دریافت کند. البته از این حقیقت که اشکودا یتی ۷ کیسه هوا دارد و عملکرد بهتری در تست محافظت از سرنشین بزرگسال نشان داده نباید بگذریم. در همین حال، نتیجه تست ایمنی مراقبت از بچه‌ها و عابران پیاده برای کپچر بالاتر است. رنو همچنین از لحاظ سیستم الکترونیکی تأثیرگذار بر نیروی ترمز و پایدا با اشکودا برابری می‌کند.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur

تجهیزات استاندارد

اگر ارزان‌ترین کپچر را با عنوان «اکسپرشن» انتخاب کنید، تجهیزات استانداردی مانند چرخ‌های آلومینیومی، اتصال بلوتوث هندفری برای گوشی موبایل و یک درگاه USB برای ارتباط آی‌پاد به سیستم استریو در اختیار خواهید داشت.

2014 Renault Captur

2014 Renault Captur


در همین حال، توصیه می‌شود انتخاب خود را به «اکسپرشن پلاس» ارتقا دهید. در این حالت، مواردی مانند سیستم تنظیم هوا و رنگ‌آمیزی پنل و دستگیره درها مطابق رنگ بدنه به کپچر اضافه می‌شوند.
در نسخه «دینامیک MediaNav» نیز تجهیزاتی مانند سیستم راهبری با نمایشگر لمسی، یک سیستم صوتی پرسرعت و برخی طراحی‌های هوشمندانه داخل کابین در دسترس قرار می‌گیرند. در همین حال، مدل دینامیک S MediaNav دارای حسگرهای عقب پارکینگ و یک سیستم تنظیم هوای داخل کابین هوشمند است.
رنو کپچر در مقایسه با اشکودا یتی، دارای کلاس و هیجان رانندگی پایین‌تری است؛ با این حال، قیمت آن به اندازه قابل‌توجهی ارزان‌تر است (شروع قیمت از ۱۹۹۸۶ دلار برای مدل اکسپرشن) و هزینه‌های مالکیت آن نیز در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرند. به علاوه، کابین کپچر دارای محیط آرام‌تر و راحت‌تری در داخل کابین است. همین‌طور بسیاری از تریم‌های آن، دارای تجهیزات مناسب زیادی هستند. [دانلود ویدئو]

[ شنبه 15 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:26 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

رنو داستر پیک‌آپ اوروچ

نمایشگاه خودروی برزیل، شاهد یک نسخه کانسپت ویژه از رنو داستر خواهد بود که فضای بار آن به شکل پیک آپ درآمده است. این تغییر باعث شده تا این خودروی SUV مبدل به یک وانت دو کابین آفرود 4×4 شود.

Renault Duster Oroch

Renault Duster Oroch


رنو/داچیا داستر اوروچ در مرکز طراحی سائوپائولو و برای بازار و سلایق آمریکای لاتین طراحی شده است. سقف تمام شیشه ای، چرخ‌های 18 اینچی آلیاژی، شکاف‌های روی کاپوت، رکاب و بچه گلگیرهای مشکی رنگ و هارمونی ناشی از رنگ‌آمیزی خودرو به رنگ متالیک با تم نارنجی به شدت جلب‌توجه می‌کنند. سایر قسمت‌ها مثل چراغهای داستر تغییر خاصی نکرده‌اند. اما جلوپنجره و هواکش‌های سپر، به‌گونه‌ای متفاوت و شیک‌تر طراحی شده‌اند. اما باربند سقفی در قسمت پشتی خود به یک مجموعه اسپویلر مانند نردبانی ختم می‌شود که خلاقانه است. در مجموع طراحی این خودرو ما را به یاد پیک آپ های جدید نیسان می‌اندازد که البته شریک رنو نیز هست.

Renault Duster Oroch

Renault Duster Oroch

Renault Duster Oroch

Renault Duster Oroch

Renault Duster Oroch

Renault Duster Oroch


درون کابین داستر اوروچ، یک صفحه نمایش بزرگ برای سیستم چندرسانه‌ای نصب شده است. این صفحه، تصاویر دو دوربین دید عقب را که یکی با زاویه 80 و دیگری با زاویه 140 درجه تصاویر را دریافت می‌کنند، نشان می‌دهد. صندلی‌ها نیز تقویت شده‌اند و روکش مواد داخلی نیز از مواد مرغوب‌تری می‌باشد.

Renault Duster Oroch Interior

Renault Duster Oroch Interior

Renault Duster Oroch

Renault Duster Oroch

Renault Duster Oroch

Renault Duster Oroch

[ شنبه 15 آذر 1393برچسب:,

] [ 16:23 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]