»» بررسی فولکس‌واگن توراِگ مدل ۲۰۱۵

2015 Volkswagen Touareg

به‌عنوان وسیله نقلیه‌ای که نام آن برگرفته از یک قبیله کوچ‌نشین در صحاری آفریقاست، فولکس‌واگن توراِگ (با تلفظ صحیح توار اِگ tour egg) چندان از مسیر اصلی دور نشده است. این مدل برای فولکس‌واگن منفعت زیادی داشته و این کمپانی توانسته در طول ۱۱ سال، بیش از ۷۲۰ هزار نسخه از آن را به فروش…


ادامه مطلب

[ شنبه 20 دی 1393برچسب:,

] [ 17:45 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» فولکس پاسات هیبریدی ویژه نیروهای پلیس

پلیس برای تعقیب مجرمین باید از خودروهایی با ویژگی‌هایی چون توانایی‌های فنی و عملیاتی بالا و در عین حال دینامیک خوب و قابلیت اطمینان و اعتماد بالا و مقرون‌به‌صرفه بهره بگیرد. بنابراین می‌توان یکی از بهترین پیشنهادات را فولکس‌واگن پاسات GTE دانست. خودرویی که علاوه بر پلیس، محبوب بسیاری از سازمان‌های اجرایی آلمان نیز می‌باشد....

Volkswagen Passat GTE for German police force


ادامه مطلب

[ شنبه 13 دی 1393برچسب:,

] [ 16:25 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

فولکس CC با موتور توربو، یک پاسات فربه

شاید در اولین برخورد با دیدن این خودرو فکر کنید که مدل جدید پاسات می‌باشد ولی این طور نیست. این یک خودروی جدید از شرکت فولکس‌واگن با نام تجاری CC می‌باشد. البته سابقه CC به سال 2008 بر می‌گردد که در سال 2012 با فیس لیفت و طراحی ارتقا یافته، به‌روز گردید. با این حال هنوز نتوانسته توجه شایسته‌ای را به سوی خود جلب نماید و تنها 300 هزار دستگاه از آن طی 7 سال فروخته شده است.

2015 Volkswagen CC 2.0T


ادامه مطلب
»» فن‌آوری هیدروژنی برای فولکس گلف و پاسات

سلول‌های سوختی که در آن‌ها هیدروژن به همراه اکسیژن محیط واکنش داده و آب و انرژی الکتریکی تولید می‌کنند، اکنون بیشتر مورد توجه خودروسازان واقع شده‌اند. فولکس‌واگن نیز از معرکه عقب نمانده و خودروهای هیدروژنی خود را با نام HyMotion در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی کرده است.

VW HyMotion Passat Fuel-Cell

VW HyMotion Passat Fuel-Cell


دو مدل فولکس‌واگن گلف اسپرت واگن و پاسات های‌موشن در حال حاضر در خیابان‌های کالیفرنیا در حال انجام آزمایش هستند. در این خودروها با انرژی دریافتی سوی سلول سوختی، می‌توان باتری را شارژ کرد. سپس انرژی الکتریکی باتری‌ها توسط موتور الکتریکی مصرف می‌گردد.

VW HyMotion Golf Fuel-Cell

VW HyMotion Golf Fuel-Cell


این خودروها از پیل سوختی هیدروژنی، یک موتور الکتریکی روی محور جلو و باتری‌های لیتیوم یون و مخازن هیدروژن از جنس فیبر کربن سود می‌برند.

VW HyMotion Golf Fuel-Cell

VW HyMotion Golf Fuel-Cell


کل خروجی این سیستم 134 اسب بخار است که برای گلف شتاب صفر تا صد 10 ثانیه ای را در پی دارد.

VW HyMotion Golf Fuel-Cell

VW HyMotion Golf Fuel-Cell


هیدروژن نیز در چهار مخزن فیبر کربنی تحت فشار 700 بار ذخیره می‌شود که پر شدن مخازن نیز حدود سه دقیقه زمان نیاز دارد. با هر بار پر کردن مخازن نیز می‌توان تا 500 کیلومتر مسافت را طی نمود. قرارگیری مخازن در کف و عقب خودرو به‌گونه‌ای انجام شده تا تأثیری منفی روی فضای اتاق و بار نداشته باشد.

VW HyMotion Golf Fuel-Cell

VW HyMotion Golf Fuel-Cell


با وجودی که تنها خروجی از اگزوز این خودروها، بخار آب است اما باید توجه داشت که همواره در شعاع نزدیکی با یکی از معدود پمپ‌های سوخت هیدروژن قرار داشت.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 8:59 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]

»» آغاز طراحی نسل آینده گلف

فولکس‌واگن قصد دارد تا چرخه به‌روزآوری محصولات خود را کاهش دهد. با این وجود نسل آینده گلف یا نسل هشتم در سال 2017 رونمایی خواهد شد. در حالی که نسل فعلی هم در سال آینده یک فیس لیفت را پذیرا خواهد شد.

2019 Volkswagen Golf artistic rendering

Volkswagen Golf artistic rendering


گزارش‌های ابتدایی در مورد نسل هشتم فولکس گلف نشان می‌دهند که این خودرو از یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک DSG استفاده خواهد نمود. این گیربکس برای مدل‌های GTD، GTI و R در دسترس خواهد بود که در حال حاضر از گیربکس هفت سرعته DSG استفاده می‌کنند. گیربکس جدید برای تحمل گشتاور تا 550 نیوتن متر طراحی شده است. همچنین در گزارش اتواکسپرس، میزان گازهای گلخانه ای و مصرف سوخت گلف نیز کاهش خواهد یافت که البته نیازی هم به پیش‌بینی نبود.

Volkswagen Golf GTE

Volkswagen Golf GTE


گفته می‌شود که نسل آینده فولکس‌واگن گلف از طراحی متفاوتی سود خواهد برد. این خودرو کم ارتفاع‌تر و عریض‌تر خواهد بود که به مفهوم چهره ای اسپرت از آن است. پلتفرم MQB نیز باعث کاهش 50 کیلویی وزن آن خواهد شد. وزن خودرو به 1100 کیلوگرم محدود خواهد شد و ویژگی‌هایی آئرودینامیکی برگرفته از مدل XL1 نیز برای صرفه‌جویی بیشتر در سوخت استفاده خواهند شد.

Volkswagen XL1 production version

Volkswagen XL1 production version


در بخش تجهیزات و لوازم نیز مشابهت بیشتری با پاسات خواهد داشت و از جمله سیستم نمایشگر اطلاعات سربالا بدان افزوده می‌شود. سیستم‌های چون پارک خودکار و ترمز اتوماتیک برای جلوگیری از برخورد و شناسایی عابر پیاده نیز در گلف آینده یافت خواهند شد.
هنوز خیلی زود است که درباره خودرویی که دو سال دیگر رونمایی می‌شود صحبت کنیم اما صنعت همیشه برای عقب نماندن باید پیشگام باشد.

[ سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:,

] [ 8:58 ] [ علی و حسین مقدم ]

[ ]