درحالیکه قرار بود RLX هیبریدی از بهار 2013 وارد بازار شود ولی بدلیل مشکلات فنی که دامن گیر آن شد این زمان به تاخیر افتاد تا همین امروز که شاهد فروش آن در ایالات متحده هستیم . . .
آکورا از RLX هیبریدی بعنوان بهترین خودروی تاریخ کمپانی اش (به لحاظ فنی) یاد می کند، چراکه معتقدست شتابگیری آن همانند خودروهای V8 است درحالیکه مصرف سوخت 7.3 لیتری آن در سیکل ترکیبی مانند مابقی 4 سیلندرهاست.
این خودرو بصورت استاندارد مجهز به سیستم محرکه SH-AWD بوده و گیربکس آن نیز برخلاف نسخه های RLX بنزینی که 6 سرعته اتومات بود، حالا تبدیل به 7 سرعته دوکلاچه شده است.
انجین بنزینی این هیبریدی تفاوتی با RLXهای معمولی ندارد چون یک پیشرانه 3.5 لیتری V6 با تکنولوژی i-VTEC دارد. ولیکن درکنار این انجین بنزینی از سه موتور الکتریکی (2 موتور 27 کیلوواتی در عقب و یک موتور 35 کیلوواتی در جلو) استفاده شده تا مجموع قدرت تولیدی این خودرو به 377 اسب بخار و گشتاور آن هم به 461 نیوتن متر برسد؛ این اعداد نشان می دهد که این خودروی هیبریدی 67 اسب در قدرت و 91 نیوتن متر در گشتاور بیشتر از RLX بنزینی دارد.
قیمت پایه ای RLX هیبریدی با پک سفارشی Technology Package که دارای ویژگی های زیر است از 59,950 دلار آغاز می شود:
- چراغ های Jewel Eye LED برای پخش دو برابری نور (نسبت به LEDهای معمولی) در جلو.
- رینگ های 19 اینچی با تایرهای چهار فصل میشلین.
- چرم های میلانو (Milano) برای صندلی ها.
- نویگیشن به همراه HUD.
- تهویه سه گانه اتومات.
همچنین قیمت RLX هیبریدی با پک سفارشی Advance Package که امکانات بیشتری مانند گرمکن و تهویه صندلی ها، سیستم پخش با 14 اسپیکر Krell، کروز کنترل هوشمند و … دارد نیز 65,950 دلار خواهد بود.
اشکودا یک مدل زیبای ایکستریم از یتی SUV در گردهمایی بزرگ فولکس واگن در ورتازی اتریش معرفی کرده است.
فضای داخلی آن منحصربهفرد است. یک بیلچه درون درب سمت راننده نصب شده است! صندلیهای دوخت زیبای ریکارو و سوییچهای موشکی، یک فرمان D شکل و یک جای اختصاصی نصب iPad، کفیهای فلزی مدل الماسی که فقط از اشکودا بر میآید، با این استدلال که چون اسم آن را یتی ایکستریم گذاشتهاند، هر چیز مسخرهای به آن میآید.
یک موتور TSI با ظرفیت 1.8 لیتر، 150 اسب بخار قدرت، گشتاور 250 نیوتن متر با سیستم انتقال قدرت 6 دندهای با کلاچ دوگانه (DSG) از مشخصات آن است. هم چنین ترمز آن برگرفته از مدل اکتاویا RS است.
سرعت ایکستریم ظرف 9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن، 191 کیلومتر بر ساعت است. این رکورد از مدلهای استاندارد اکستریم ماشینهای اسپرت فاصله دارد اما در رده A اسیوویها دستهبندی میشود.
کیت بدنه، اگزوز پر سروصدا، آتش خاموشکن و زنجیر چرخ، بخشی از بسته ابزاری آن است. زنجیرهای چرخ، خودرو را قادر میسازد تا بر روی ماسه، لجن و برف حرکت کند.
این تجهیزات از اشکودا یتی، یک آفرود مجهز استاندارد ساخته است.
اختصاصی ژنو 2014 : خودرویی که می بینید ضریب آئرودینامیکی معادل 0.26 دارد که یعنی بزرگترین خودروساز چک، درحال برداشتن یک گام بزرگ در طراحی محصولات خود است . . .
به لطف حمایت های فراوان فولکس واگن که از سال 2000 میلادی مدیریت این کمپانی را در اختیار گرفته، حالا اشکودا خودرویی ساخته که به لحاظ طراحی ظاهری می توان به آن لقب اولین 4 در کوپه اشکودا را داد؛ محصولی که اگر در سالهای 2015 یا 2016 به خط تولید برسد می تواند فاصله خالی میان اوکتاویا و سوپرب را پر کند.
VisionC با اینکه بر پلتفرم MQB فولکس ساخته شده اما در برخی زوایا می توان ردپای آئودی A7 اسپرت بک را هم در آن دید. این سدان مفهومی با پیشرانه 1.4 لیتری TSI به ژنو آمده بود که قدرتی معادل 110 اسب بخار و حداکثر سرعتی برابر 214 کیلومتربرساعت به ارمغان می آورد. این پیشرانه با مصرف 3.4 کیلوگرم CNG در هر 100 کیلومتر و همچنین تولید 91 گرم CO2 در هر کیلومتر، دارای استاندارد آلایندگی یورو6 است.